بکگراند عکاسی

نکاتی برای انتخاب رنگ بکگراند در عکاسی محصول

داشتن عکس های باکیفیت و حرفه ای از محصول تفاوت زیادی در نگرش مشتری به برند شما ایجاد می کند. هرچند که بخش ادیت کردن عکس برای عکاسی محصول ضروری است ولی داشتن عکس های باکیفیت از زمان عکاسی آغاز می شود. در این مقاله، ما به چگونگی انتخاب رنگ پس زمینه محصول و تاثیر آن روی عکاسی محصول می پردازیم. همچنین روش هایی را بیان می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا عکس محصول را برای مشتری زیبا جلوه دهید.که گاهی اوقات باید رنگ پس زمینه سفید برای محصول را تغییر دهیم.

 

چرا رنگ پس زمینه محصول اهمیت دارد؟


عکس ها فرصتی برای نمایش محصولات شما و روایت کردن داستانی برای برند مورد نظر شما هستند. چه راهی بهتر از استفاده از رنگ برای برانگیختن حس و مود بیننده؟ رنگ می تواند یک محصول عادی را به یک محصول خارق العاده تبدیل کرده که تصویر آن در ذهن نقش ببندد.

بنابر نظرسنجی انجام شده، بیشتر از سه چهارم خریدارن آنلاین، عکس های محصول را در تصمیم خرید آنلاین موثر می دانند. انتخاب رنگ پس زمینه محصول که با محصول هماهنگ نباشد، قبل از هر چیز به هدف شما از عکاسی صدمه خواهد زد.

رنگ نه تنها به نمایش متمایز محصولات شما در وب و کاتولوگ کمک می کند، بلکه تاثیر ناخودآگاهی روی مود بینندگان نیز می گذارد.

علاوه بر عکاسی محصول با نور طبیعی، رنگ یکی از قدرتمندترین ابزار برای نشان دادن احساسات است. مطالعات در مورد واکنش های غیرارادی فیزیکی مانند حرکات چشم، فعالیت مغز و ضربان قلب نشان داده است که وقتی رنگ ها را می بینیم، یک سری واکنش سریع و شدید در ما تحریک می شود. رنگ ها در واقع به صورت ناخودآگاه و غیرکلامی با ما ارتباط برقرار می کنند.

با استفاده استراتژیک از رنگ، می توانید حسی را که می خواهید خریداران محصول هنگام تعامل با نام تجاری و محصولات شما احساس کنند، برانگیزید. هرچند انتخاب رنگ پس زمینه محصول جز موارد اولیه در بازاریابی و کارهای تجاری در نظر گرفته نمی شود، اما رنگ می تواند تا حد زیادی بر مشتری تاثیر گذاشته و نقش اساسی در ایجاد ارتباط با آن‌ها ایفا کند.

ترکیب رنگی مناسب نه تنها به برجسته سازی ویژگی های محصول شما کمک می کند، بلکه انتخاب صحیح رنگ پس زمینه محصول می تواند آن را برای بیننده زنده کند. طبق تحقیقات انجام شده، 92.6% از افراد، معتقدند که عوامل بصری در هنگام خرید محصولات اهمیت بالاتری نسبت به بقیه موارد دارد.

علاوه بر این 22 درصد از محصولاتی که بازگشت می‌خورند، به این دلیل است که با عکس خود یکسان نبوده‌اند. رنگی که برای عکس انتخاب می کنید، در واقع به محصول کمک می کند که واقعیت را به بهترین نحو به مشتری نشان دهد.

انتخاب رنگ در عکاسی محصول نیاز به داشتن دانش در زمینه رنگ ها و عکاسی است. ما در استودیو عکاسی روتوند می توانیم به شما کمک کرده تا عکس های محصول خود را برای سایت فروشگاهی یا کاتالوگ ها به بهترین نحو آماده کنید.

محصول شما چه رنگی است؟


در هنگام انتخاب رنگ پس زمینه محصول، مهمترین مساله رنگ یا رنگ‌های محصول است. بعضی رنگ ها به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شوند، بعضی نه.

قبل از این که عکاسی را شروع کنید، مشخص کنید که از چه محصولی عکس می گیرید، سپس زمان گذاشته و رنگ هایی که با آن هماهنگ می شود را بیابید. اگر محصول چندین رنگ متفاوت دارد، می توانید چند پس زمینه با رنگ های مختلف آماده کرده تا در هنگام عکاسی ببینید که کدام بیشتر با رنگ محصول هماهنگ است.

انتخاب رنگ پس زمینه

انتخاب رنگ پس زمینه

پس زمینه سفید همیشه انتخاب امن برای محصول است اما می تواند معایبی نیز داشته باشد. همچنین رنگ های خنثی یا روشن نیز می توانند برای محصولات بهترین انتخاب باشند.

اگر محصول ترکیبی از رنگ های گرم را دارد، رنگ پس زمینه محصول بهتر است از بین رنگ های سرد انتخاب شود تا محصول بهتر در عکس دیده شود. اگر محصول رنگی تیره دارد، بهتر است رنگ پس زمینه روشن باشد یا برعکس. این کار کنتراست عکس را بالا برده و به خصوص برای عکس هایی که روی سایت گذاشته می شوند، مناسب است.

همچنین، تطبیق رنگ پس زمینه و محصول با یک تن رنگی مشابه، تصویری آرام و ظریف ایجاد خواهد کرد که ظاهری شیک داشته و محصول در آن زیاد برجسته نمی شود.

هر رنگ پس زمینه محصول که انتخاب می کنید، هدف این است که محصول در آن به خوبی دیده شود. اگر پس زمینه، محصول را در سایه بِبَرد یا دیدن و تشخیص آن را مشکل کند، بهتر است که رنگ دیگری برای پس زمینه انتخاب کنید.

مهمترین مساله در عکاسی محصول این است که محصول یا المان مد نظر به خوبی در عکس بدرخشد. پس زمینه نگاه بیننده را به خود جذب نکند و مانع از توجه آن به محصول نشود. معمولاً پس زمینه با الگوهای مختلف یا رنگ های عجیب برای عکاسی محصول مناسب نیستند.

پس زمینه مناسب

پس زمینه مناسب

انتخاب رنگ پس زمینه محصول

انتخاب رنگ پس زمینه محصول

انتخاب بالانس مناسب بین محصول و پس زمینه، نیاز به تجربه کردن دارد. البته به خاطر داشته باشید که اگر در مرحله انتخاب رنگ پس زمینه محصول عکس به آن چیزی که دلتان خواست تبدیل نشد، می توانید رنگ پس زمینه را در هنگام ادیت عکس تغییر دهید.

انتخاب بالانس مناسب بین محصول و پس زمینه

انتخاب بالانس مناسب بین محصول و پس زمینه

نکات دیگر در انتخاب رنگ پس زمینه محصول در عکاسی محصول


درحالی که رنگ محصول بیشترین تاثیر را در انتخاب رنگ پس زمینه محصول دارد، اما نکات دیگری نیز در انتخاب آن موثر است.

تاثیر بودن مدل در انتخاب رنگ پس زمینه محصول

بیش از نیمی از برترین وب سایت های مُد، از مدل ها در عکس های محصولات خود استفاده می کنند و برای این کار از پس زمینه های ساده و عکاسی محصول به سبک زندگی بهره می برند. بدون شک مدل ها می توانند با نشان دادن محصولات در موقعیت های مختلف در زندگی واقعی، در بهبود شرایط محصول شما موثر باشند. اگر می خواهید از مدل ها در عکاسی خود استفاده کنید، باید به مدل مو، لباس ها و حتی رنگ پوست مدل توجه کنید.

به خاطر داشته باشید، مدل ها نقش بسیار مهمی در برجسته کردن محصول شما دارند. اما همیشه نباید در فوکوس باشند.

با تیم خود زمانی را برای انتخاب مدل مو، رنگ پوست و نوع پوشش مدل که با رنگ پس زمینه، هماهنگ باشد، صرف کنید تا محصول در عکس بدرخشد. بهتر است قبل از زمان عکاسی، مدل و رنگ پس زمینه را انتخاب کنید. علاوه بر این قبل از عکاسی، چندین پُوز و تم مختلف را آماده کنید، تا بدانید چه منتظر شماست. استفاده از یک استایلیست می تواند به شما در زمینه آماده کردن مدل کمک کند. البته اگر بخواهید مدل در مرکز توجه عکس باشد، بهتر است از رنگ های پر زرق و برق استفاده نکنید. از این که مدل، لباس هایی که حواس بیننده را به خود جلب کند، نپوشد، اطمینان حاصل کنید. در محلی عکاسی را انجام دهید که پس زمینه، خیلی شلوغ نباشد.

گاهی اوقات، عکاسی با مدل به پس زمینه ای نیاز دارد که تنها یک رنگ ثابت نداشته باشد. عکاسی سبک زندگی می تواند این مشکل را برطرف کند. اما همچنان باید در انتخاب رنگ پس زمینه دقت داشته باشید.

نورپردازی

علاوه بر در نظر گرفتن رنگ ها و مدل های محصولات خود (در صورت داشتن چنین مدل هایی)، از اهمیت نورپردازی برای بهتر جلوه دادن عکس های خود غافل نشوید. استفاده خوب از نورپردازی می تواند باعث شود که بین یک عکاسی محصول عادی و یک عکسی که باعث افتخار شما و تیمتان شود، تفاوت واضحی وجود داشته باشد.

آیا مکان عکاسی دارای نور طبیعی است؟ یا این که به فلاش یا نورپردازی داخلی وابسته است؟ در صورت عکاسی در خارج از خانه، از قبل آب و هوا را چک کنید چون می تواند روی نورپردازی عکاسی شما تاثیر بگذارد. داشتن یک مکانی که در صورت مشکل به آنجا بروید، به عنوان پشتیبان یک تصمیم مناسب برای اتفاقات غیرمنتظره است.

نورپردازی

نورپردازی

با توجه به گزارشات انجام شده، نمونه عکس های محصول که در نور طبیعی تاثیرگذارتر می شوند به صورت زیر است:

  • محصولی که خارج از استودیو عکاسی می شود یا باید در محیط بیرون استفاده شود.
  • محصولی که قرار است توسط کسی پوشیده یا استفاده شود، در نور طبیعی بهتر جلوه می کند.
  • اگر در عکاسی، اطراف محصول، از ویژگی های اصلی محصول مهم‌تر است و باید بهتر جلوه کند.

در مورد حس کلی و مودی که می خواهید به تصویر بکشید، به خوبی فکر کنید و از منبع نور مناسبی برای آن استفاده کنید. برای این که حس و مودی خشن را منتقل کنید، نور مستقیم شدید انتخاب بهتری است، نور نرم آمده از پنجره نیز می تواند گزینه خوبی برای انتقال حس غم و ناراحتی باشد.

برای عکاسی در پایان روز، نور ساده بهتر است. لوازم جانبی می تواند جنبه های زیادی به عکاسی شما بیفزاید، اما اگر بیش از حد از لوازم جانبی استفاده کنید، ممکن است محصول را تحت الشعاع قرار دهد.

نکته حرفه ای: بیشتر از آنچه که نیاز دارید، از محصول عکس بگیرید.

جلسه عکاسی نیاز به زمان و منابع زیادی دارد تا به خوبی پیش برود، برای همین بهتر است بیش از آنچه لازم است، از محصول عکاسی کنید. عکاسی ها را با نورهای مختلف شروع کرده و زوایاهای متفاوت را برای عکاسی انتخاب کنید. هرچه تعداد عکس ها بیشتر باشد، گزینه های بیشتری برای ادیت کردن دارید.

بهتر است کمی بیشتر وقت خود را برای عکاسی صرف کنید و عکس های بیشتری بگیرید تا در زمان ادیت، آرزوی داشتن عکس های بیشتر نکنید. مخصوصا که بعدا می توانید عکس های اضافه را پاک کنید.

بهترین رنگ پس زمینه محصول برای محصول کدام است؟


درحالی که انواع مختلف عکس های تبلیغاتی می توانند به شما کمک کنند تا برای پس زمینه رنگ مناسبی انتخاب کنید، ولی همه پس زمینه ها و همه محصولات اثر یکسانی نخواهند داشت. به غریزه عکاسی خود اعتماد کنید و چندین گزینه متفاوت را برای پس زمینه محصول انتخاب کرده و امتحان کنید تا زمان را در عکاسی از دست ندهید.

زمانی که می خواهید رنگ پس زمینه محصول را انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چه اثری روی خریداران آنلاین می گذارد. آیا رنگ آن‌ها تکمیل کننده رنگ محصول یا برند مورد نظر شما هست یا خیر؟ آیا خریداران را برای خرید تشویق می کند؟ آیا با برند شما مطابقت دارد؟ همچنین گاهی لازم است که برای محصولات سفید یا شفاف نیز رنگ پس زمینه محصول متفاوتی انتخاب کنید.

برای مثال، رنگ آبی حس اعتماد را منتقل می کند همچنین می تواند اشتها را بیشتر کند. رنگ سبز به معنی طبیعت، طراوت، رشد و پول است. رنگ زرد اما نشان‌دهنده روشنایی و خوشبختی است.

هرچند که رنگ پس زمینه محصول در عکاسی محصول اهمیت دارد، ولی هیچ بهترین رنگی وجود ندارد. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید بنابر پیغامی باشد که عکس محصول می خواهد منتقل کند. این کار نیاز به برنامه ریزی قبل از عکاسی دارد.

همانطور که موسسه CXL در گزارشات خود برای تاثیرگذاری رنگ دکمه ها در صفحات در میزان نرخ تبدیل بیان کرد، رنگ خود دکمه به خودی خود تاثیر زیادی روی نرخ تبدیل ندارد، اما تاثیری که بر روی صفحه می گذارد و باعث می شود نظر مخاطب به آن جلب شود، بسیار مهم است.

در نهایت، چه در عکاسی محصول چه در عکاسی پرتره یا هر آنچه که آن میان است، همیشه به مدل و سوژه و حسی که می خواهد به مخاطب منتقل کند، چه در قاب و چه تنهایی، توجه داشته باشید. رنگ پس زمینه محصول باید با سوژه هماهنگی داشته باشد.

آیا حتما باید از رنگ پس زمینه محصول سفید استفاده کرد؟

سفید به طور پیش فرض رایج ترین رنگ پس زمینه محصول است و برای آن نیز دلیل خوبی وجود دارد. این رنگ با اکثر ترکیبات رنگی به خوبی هماهنگ شده و نیاز به ویرایش سنگین ندارد. به زبان ساده، استفاده از آن خطری ندارد و تضمینی است. علاوه بر این، بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک مانند آمازون، برای فروش، برای هر عکس حداقل یک عکس با پس زمینه سفید می خواهند. برای همین در زمان عکاسی، این که چندین پس زمینه را امتحان کنید، منطقی است.

اگر می خواهید محصول ستاره عکس باشد یا می خواهید عکسی طراحی کنید که عکس ها و نوشته های زیادی در آن جای بگیرد، استفاده از رنگ پس زمینه محصول سفید یا خنثی روشن می تواند بهترین و تمیزترین نتیجه را بدهد. اگر قرار است اندازه عکس در محل نمایش خیلی کوچک باشد، پس زمینه سفید بهترین تصمیم است. علاوه بر این، وجود رنگ های مختلف در عکس، حجم فایل عکس را بیشتر می کند. پس اگر نگران زمان آپلود شدن عکس روی سایت هستید، رنگ پس زمینه محصول سفید می تواند حجم دیتا را کاهش بدهد.

انتخاب رنگ پس زمینه محصول

انتخاب رنگ پس زمینه محصول

در حالی که انتخاب رنگ پس زمینه محصول یک انتخاب رایج است، اما مساله این است که عکس در بین دیگر عکس ها به راحتی پنهان می شود. بسیاری از عکاسان حرفه ای و مشتریان باور دارند که پس زمینه سفید کسل کننده است. حتی رنگی که کمی با رنگ سفید فرق کند، عکس را در بین مابقی عکس ها متفاوت نشان می دهد. علاوه بر این، اگر محصول نیز سفید باشد، ممکن است با استفاده از پس زمینه سفید، نیاز به نورپردازی و ادیت بیشتری داشته باشد.

مطمئنا استفاده از چند رنگ پس زمینه محصول مختلف برای این که مشخص شود کدام بهتر است، می تواند به شما در انتخاب و عکاسی کمک بسیاری کند. اما بسیاری از عکاسان در هنگام عکاسی محصول مخصوصا محصولات مربوط به تکنولوژی، پس زمینه سفید را ترجیح می دهند.

تکمیل پس زمینه با رنگ های برند

برای این که بتوانید از عکس های محصول خود بیشترین استفاده را ببرید، باید از رنگ های برند در آن استفاده کنید. داشتن عکس های باکیفیت ولی به تعداد کم که با رنگ برند و تم سایت شما نیز هماهنگی ندارد، نمی‌تواند به پیشرفت کار شما کمک‌ کند. به همین دلیل بهتر است، برنامه ریزی برای جلسه عکاسی از قبل انجام شود و تصمصمات مهم گرفته شود.

تعیین رنگ مناسب

تعیین رنگ مناسب

استفاده از ابزارهایی مانند کد رنگ html، ایده های خوبی برای انتخاب رنگ هایی که با هم همخوانی دارند، به شما می دهند.

پس زمینه محصول

پس زمینه محصول

توجه به پلتفرم مورد نظر برای به نمایش گذاشتن عکس ها در انتخاب رنگ پس زمینه محصول

نه تنها عکس محصول باید در وب سایت شما عالی به نظر برسد، بلکه باید رنگ پس زمینه در عکاسی محصول را متناسب با مکان های دیگری مانند فروشگاه ها و رسانه های اجتماعی، انتخاب کنید. در صفحات اجتماعی، برای رنگ پس زمینه در عکاسی محصول معمولاً رنگ های خنثی استفاده می شود، اما در طراحی و در بخش ادیت، نیاز به خلاقیت بیشتری است. در هنگام عکاسی، اندازه بهینه تصویر برای رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید. همچنین هنگام اشتراک گذاری عکس ها در پلتفرمی مانند اینستاگرام، از ادیت های همان پلتفرم برای برش زدن، اضافه کردن فیلتر و خلاقیت به عکس استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، عکاسی محصول می تواند زمان خوبی برای ایجاد یک منبع دیجیتال از محصولات باشد که در آینده، در انواع بازاریابی ها، مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

نمایش دادن محصول در فروشگاه

اگر می خواهید از عکس محصول برای ویترین های فروشگاهی استفاده‌ کنید، باید در هنگام عکاسی برای آن برنامه ریزی لازم را داشته باشید. ویترین های فروشگاهی باید فواید محصول را برجسته‌ کند، قیمت گذاری شده باشد و متن آن به راحتی خوانده شود.

نمایش دادن محصول در فروشگاه

نمایش دادن محصول در فروشگاه

کاتالوگ‌ها

هرچند که دو دهه است که بازاریابی ایمیل و‌ رسانه های اجتماعی عرصه رقابت را از کاتالوگ ها دزدیده‌اند، اما در چند سال اخیر ایمیل کردن کاتالوگ ها رویکردی روزافزون دارد. اگر‌می خواهید عکس محصول درون کاتالوگ نمایش داده شود، در هنگام عکاسی به ثبات رنگ ها با رنگ پس زمینه در عکاسی محصول و نورپردازی آن‌ها توجه کنید.

در نهایت، صرف نظر از این که کجا عکس های شما به نمایش در می آید، محتوای عکاسی محصول اهمیت فراوانی دارد. ۳۷ درصد از خریداران آنلاین، تمایل دارند محصول را در هنگام استفاده ببینند. این کار، به آنها کمک کرده تا خود را در حال استفاده از آن تصور کنند.

کاتالوگ‌ها

کاتالوگ‌ها

انتخاب رنگ خنثی برای رنگ پس زمینه در عکاسی محصول

همانطور که قبلا گفتیم، امن‌ترین رنگ پس زمینه در عکاسی محصول، رنگ های خنثی نزدیک به سفید مثل خاکستری یا بژ هستند. این رنگ پس زمینه در عکاسی محصول محصولات را برجسته می کند. این رنگ ها مخاطب را از محصول منحرف نکرده و در عین حال زیبایی بصری متفاوتی را روی محصول اعمال می کند.

می توانید با استفاده از رنگ پس زمینه در عکاسی محصول و استفاده از بافت های مختلف در کنار یک رنگ پایه ای خنثی، حس خوبی را به مخاطب منتقل کنید. فکر نکنید که از همان ابتدا در این کار بهترین هستید، بلکه هر بار که جلسه عکاسی تمام می شود، ایده های بیشتری را کسب کرده و به آرامی در این کار پیشرفت خواهید کرد.

استفاده از رنگ خنثی

استفاده از رنگ خنثی

با رسانه های اجتماعی هماهنگ‌ باشید.

داشتن ظاهر عالی و با کیفیت برای این که محصول شما در دنیای رقابت دیده شود، اهمیت بالایی دارد. اما توجه کنید که شرکت های فروش آنلاین هر کدام دستورالعمل‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن عکس محصول دارند.

برای مثال، اگر محصول خود را در دیجی کالا برای فروش می گذارید، آن‌ها محصولاتی را در سایت قرار می دهند که پس زمینه سفید یا خاکستری روشن داشته باشند. هرچند زیاد به رنگ محصول و رنگ پس زمینه محصول ربطی ندارد، ولی بهتر است عکس بهترین کیفیت ممکن را در سایز مورد نظر آن پلتفرم فروش داشته باشد. قبل از عکاسی در مورد نیازهای اصلی هر پلتفرمی که می خواهید محصول خود را درون آن به نمایش بگذارید، اطلاعات کسب کنید.

ملزومات پس از تولید برای انتخاب رنگ پس زمینه محصول


ما تا اینجا مسائل زیادی مربوط به رنگ پس زمینه در عکاسی محصول را پوشش دادیم. تنها با تعدادی تغییر در زمینه رنگی که استفاده می کنید، می توانید کیفیت و موفقیت عکس را به طرز چشمگیری بهبود بخشید. حتی اگر بهترین و ایده آل‌ترین عکس محصول را داشته باشید، برای باقی ماندن در عرصه رقابت، ادیت عکس ها اهمیت بسیار بالایی دارد. همانطور که یک کتاب خوب حاصل ساعت ها و ساعت ها ویرایش است، عکس های با کیفیت نیز به ویرایش نیاز دارند.

در مرحله پس از تولید، شما می خواهید نور و اندازه عکس را ادیت کرده و ویرایش های دیگری مانند برش دادن عکس را انجام دهید. درحالی که ادیت عکس اغلب می تواند یک عکس ضعیف را نجات دهد، بهتر است برای داشتن یک ادیت آسان‌تر که زمان کمتری ببرد، در زمان عکاسی برنامه ریزی‌های لازم را داشته و استراتژی مشخصی برای عکاسی داشته باشید.

اگر نور در روز عکاسی مناسب نیست، می توانید از ابزارهای ادیت برای بهبود نورپردازی استفاده کنید. همچنین اگر تعدادی المان ناخواسته در پس زمینه عکستان به چشم می خورد، می توانید آن‌ها را در مرحله ادیت حذف نمایید.

افزودن پس زمینه رنگی در مرحله ادیت

یکی از قدرتمندترین جنبه های ادیت عکس، قابلیت تغییر رنگ پس زمینه در عکاسی محصول است. گاهی اوقات در هنگام عکاسی وسایل رنگی کافی برای قرار دادن در پس زمینه ندارید! مشکلی نیست، اگر رنگی که می خواهید برای رنگ پس زمینه در عکاسی محصول استفاده کنید در دسترس نیست، می توانید این کار را در مرحله ادیت انجام دهید.

ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای ادیت عکس وجود دارد، برای همین بهتر است که ادیت عکس را جدی بگیرید. ادیت مناسب، باعث به چشم آمدن محصول شده و ادیت ضعیف، می تواند یک عکس خوب را به عکس متوسط تبدیل کند. اگرچه گاهی به نظر می رسد که ادیت سخت‌ترین مرحله عکاسی است، اما مسائل ریز و ساده فراوانی وجود دارد که می‌توان در مرحله ادیت آن‌ها را برطرف کرده و یک عکس خود تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *