عکاسی

لیست تجهیزات و وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی

تجهیزات و وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی

حرفه‌ای شدن و مطرح بودن در هر شغلی علاوه بر مهارت، مستلزم استفاده از ابزارهایی با کیفیتی است. شغل عکاسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با خرید وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید کیفیت کار خود را تضمین کنید و حرفه‌ای بودنتان را نشان دهید. البته این مهم است که این تجهیزات از فروشگاه‌های معتبری تهیه شود تا هنگام عکاسی با مشکل مواجه نشوید. ابزارهایی مانند دوربین خوب، سه پایه، ادوات نورپردازی و لنزها از جمله موارد ضروری برای این‌کار هستند.

وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی

برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی که امضای کار شما هستند داشتن تجهیزات باکیفیت ضروری است. در زیر می‌توانید مهم‌ترین تجهیزات را ببینید:

بهترین دوربین عکاسی صنعتی Canon 90D برای عکاسی تبلیغاتی

این دوربین رزولوشن بسیار بالایی دارد. از این رو باعث می‌شود تا در انواع عکاسی آن‌ را به کار ببرید. از جمله کاربرد این دوربین می‌توان به عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای اشاره کرد. قبل از خرید می‌بایست به این‌ نکته‌ توجه کنید که آیا پس از عکاسی قرار است چاپ شود یا خیر.

این دوربین دارای سنسور دوربین Canon 90D در حد 32.5 مگاپیکسل است. در واقع با این رزولوشن می‌توانید روی کاغذ هایی با ابعاد 48 در 48 سانتی‌متر می‌توانید یک کیفیت بسیار عالی را ثبت کنید. این عکس‌ها را می‌توانید روی یک‌ ورق 35 در 50 سانتی‌متری چاپ کنید. در واقع با این دوربین می‌توانید عکاسی تبلیغاتی روی یک نیم ورق  45x60cm هم انجام دهید. امکان چاپ این عکس‌ها روی کاتالوگ نیز وجود دارد.

مشخصاتِ اساسی:

سنسور فول‌فریم با رزولوشن موثر 45.7 مگاپیکسل

فول فریم 9 x 23.9mm

پایداری تصویر ندارد.

آیسو 64 تا 25600 قابل توسعه به 32 تا 102400

تنظیم اکسپوژر از -5 تا +5

وایت بالانس قابل تنظیم

عکاسی پی در پی 7 فریم در ثانیه

نسبت تصویر سه حالت 1:1، 3:2 و 4:5

غلطت رنگ 14-

سایر مشخصات این دوربین

  • سیستم DSLR کراپ فریم با اندازه سنسور 3×14.8mm و کراپ فاکتور 1.6x
  • استابلایزر دیجیتالی فقط برای فیلمبرداری
  • محدوده آی اس او 100 تا 25600 قابل توسعه به 100 تا 51200
  • کنترل اکسپوژر EV از -5 تا +5
  • تنظیم وایت بالانس در چند حالت پیشفرض و دستی
  • عکاسی 10 فریم در ثانیه (برای بیش از 58 فریم JPEG یا 25 فریم RAW)
  • دوربین عکاسی صنعتی Nikon D850 برای چاپ‌های بزرگ
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دوربین این است که قیمت مناسبی با توجه به آپشن‌هایش دارد و دست شما برای خرید باز است. دوربین عکاسی تبلیغاتی باید برای چاپ دارای رزولوشن بالاتر از 40 مگاپیکسل باشد. چیزی که در Nikon D850 DSLR وجود دارد.

اگر چاپ بزرگ نمی‌خواهید، Canon 90D به علت عکاسی پی در پی بهتر گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. چرا که قیمت آن نصب قیمت  Nikon D850 است.

دوربین Nikon D850  مناسب برای عکاسی تبلیغاتی

با استفاده از این دوربین می‌توانید روی‌ چاپ دو ورقی 50*70 هم حساب کنید. رزولوشن این دوربین که یکی از وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی بوده بالای ۴ است:

مشخصه‌های Nikon D850:

  • فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و Full HD با نرخ 120 فریم در ثانیه
  • درگاه خروجی mini HDMI، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون
  • دو درگاه کارت حافظه
  • درگاه micro USB-B از نوع USB 3.2/ 3.1 Gen 1، Nikon 10-pin و سوکت PC Sync برای جا به‌ جایی اطلاعات
  • پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi
  • صفحه نمایش 3.2 اینچی تاچ اسکرین با قابلیت بالا و پایین شدن titling
  • فوکوس خودکار با 99 فاز تشخیصی کراس تایپ
  • بدنه 915 گرمی

دوربین SONY a7R IVA بهترین تجهیزات عکاسی تبلیغاتی

یکی از بهترین مدل‌های دوربین برای عکاسی تبلیغاتی این مدل دوربین سونی است که طرفداران زیادی هم به خودش جلب کرده است. این مدل بدون آینه بوده و همچنین فول فریم 61 مگاپیکسلی برای چاپ روی کاغذهای بزرگ تا حد 2.5 ورق کاملا مناسب است. دوربین SONY a7R IVA را می‌توانید به همراه یک لنز بسیار کاربردی برای عکاسی صنعتی یعنی 24 تا 70 میلی‌متری را با قیمتی مقرون به صرفه از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

مشخصات این‌ دوربین به شرح زیر است:

  • سنسور فول‌فریم 7×23.8mm
  • پایداری تصویر داخلی 5 محوره
  • فوکوس خودکار 9 فاز تشخیص
  • عکاسی 10 فریم در ثانیه
  • عمق رنگ 14-Bit
  • فیلمبرداری 4K‌ با نرخ 30 فریم در ثانیه و Full HD با نرخ 120 فریم در ثانیه
  • انواع درگاه‌های ضروری
  • پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث
  • صفحه نمایش 3 اینچ تاچ اسکرین با قابلیت خم شدن tilting
  • وزن 665 گرم
  • این دوربین دارای دو دوربین برای چاپ‌های خیلی بزرگ است:
  • فوجی فیلم Fujifilm GFX 100 مدیوم فرمت با رزولوشن 102 مگاپیکسلی
  • دوربین فیزوان Phase One XT مدیوم فرمت با رزولوشن 151 مگاپیکسلی

دوربین عکاسی تبلیغاتی کانن Canon 250D

زمانی که صحبت از دوربین عکاسی تبلیغاتی کنن می‌شود، در واقع با یک

با یک DSLR 24 مگاپیکسلی کراپ فریم مواجه هستید. این رزولوشن بالا می‌تواند جوابگوی چاپ صفحات نمایشی بزرگ باشد. شما می‌توانید با این رزولوشن عکس‌ها را با ابعاد 40 در 40 سانتی‌متری هم چاپ کنید. شما قرار نیست با این‌ دوربین از سوژه‌های در حال حرکت عکس برداری انجام دهید. از این رو فوکوس خودکار نیمه حرفه‌ای می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد‌. به همین علت دوربین Canon 250D که با نام Canon Rebel SL3 هم آن را می‌شناسند، یکی از وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی قدیمی محسوب می‌شود. قبل از خرید به مشخصات این محصول توجه کنید.

  • سنسور 24.1 مگاپیکسلی با پردازش‌گر DIGIC 8
  • آیسو از 100 تا 25600 قابل توسعه به 100 تا 51200
  • عکاسی پی در پی 5 فریم در ثانیه
  • غلظت رنگ 14-Bit
  • فیلمبرداری 4K‌ با نرخ 24 فریم در ثانیه و Full HD با نرخ 60 فریم
  • خروجی میکروفون 3.5 میلی‌متری و mini HDMI
  • یک درگاه کارت حافظه
  • پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi
  • صفحه نمایش 3 اینچی تاچ اسکرین با قابلیت چرخش در تمام جهات
  • 450 گرم به همراه باتری و کارت حافظه

وسایل مورد نیاز عکاسی روتوند

سه پایه

سه پایه یکی از مهم‌ترین وسایل برای عکاسی تبلیغاتی و یا فیلمبرداری است. با توجه به نوع عکاسی می‌توانید سه پایه‌ها و یا تک پایه‌ها برای کار خود انتخاب کنید. سه پایه عکاسی دارای انواع متفاوتی است که برای مصارف متعدد می‌توان آن‌ها را به کار برد. برخی از این سه پایه‌ها به نحوی ساخته می‌شوند که فقط برای فیلمبرداری قابل استفاده هستند. برخی دیگر از آن‌ها ستون‌های صلیبی دارند که می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی ماکرو استفاده کنید. سه پایه دوربین و همچنین تک پایه‌ها از جنس فیبر کربن ساخته می‌شوند. سه پایه‌های آلومینیومی معمولا طرح‌های مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها دارای کاربردهای متفاوتی است. همچنین به علت استفاده از جنس کربن وزن بسیار پایینی دارند و به راحتی حمل می‌شوند‌. همین عامل باعث شده که قیمت بالایی داشته باشند.

انتخاب سه پایه‌ها به علت تنوعی که دارند، کار سختی محسوب می‌شود. ممکن است شما هم از سه پایه هنگامی که می‌خواهید در شرایط نوری ضعیف عکاسی کنید، بهره‌مند شوید. چرا که خرید سه پایه عکاسی کار شما را راحت‌تر می‌کند. مواردی مانند حداکثر ارتفاع سه‌پایه، وزن سه‌پایه، میزان دوام سه‌پایه، حداکثر تحمل وزن سه پایه و قیمت سه پایه همگی در انتخاب شما تاثیرگذار هستند. مزایای استفاده از سه پایه برای عکاسی تبلیغاتی به شرح زیر است:

  • سه پایه باعث افزایش شارپنس و عمق میدان در تصاویر در شرایط عکاسی در نور ضعیف و استفاده از سرعت شاتر کم می‌شود.
  •  همراه داشتن سه پایه در هنگام استفاده از لنزهای تله‌فتو سنگین بسیار کارآمد است.
  • جهت افزایش دادن کیفیت تصویر با تنظیم حساسیت ایزو بر روی مقادیر پایین می‌توان از سه پایه استفاده کرد.
  •  با استفاده از سه‌پایه می‌توانید کادربندی دقیق‌تری در هنگام عکاسی انجام دهید.
  •  می‌بایست برای عکاسی تبلیغاتی با کیفیت از اجسام سماوی اعم از ماه، سیارات و ستاره‌ها، استفاده از سه پایه استفاده کنید.
  • ۶) برای عکاسی خودنگاره‌ (سلف پرتره)
  • ۷) امکان استفاده هنگام عکاسی ماکرو
  • ۸) قابل استفاده برای سهولت در نگهداری دوربین، لنز و تجهیزات جانبی دیگر مانند فلاش و رفلکتور
  • ۹) امکان عکاسی در زوایای بسیار سخت

لنز عکاسی

یکی از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز  عکاسی تبلیغاتی، لنزهای عکاسی هستند. این لنزها با انواع مختلف ساخته می‌شوند.

البته شما نمی‌توانید از همه لنزها برای عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید. فقط تعداد محدودی از آن‌ها برای تبلیغات مناسب هستند. بهترین لنزهای تبلیغاتی، لنزهایی به شمار می‌رود که امکان تغییر فاصله کانونی دارند و به لنز روم معروف هستند.

شما می‌بایست برای داشتن یک لنز با کیفیت مدل ۷۰-۲۴ میلی‌متر را انتخاب کنید تا عکس‌های تبلیغاتی باکیفیتی بگیرید. این لنز می‌تواند فاصله کانونی مناسبی را برای عکس از محصولات در اختیار شما قرار دهد. انواع لنزهای مناسب برای عکاسی تبلیغاتی به شرح زیر است:

 لنز پرایم

لنزهای پرایم یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی بوده و دارای بالاترین کیفیت در بین سایر لنزها است.

البته این لنزها برای عکاسی محصولات با سایزهای مختلف مناسب نیستند و شما را دچار مشکل می‌کند. اگر از این لنزها استفاده کنید، مجبور می‌شوید فاصله دوربین و سه پایه را از محصول کم یا زیاد کنید. اگر سفارش‌های زیادی دارید، این لنز می‌تواند برایتان خسته کننده باشد.

لنزهای تله و یا زوم

یکی دیگر از لنزهای عکاسی تبلیغاتی، لنزهای تله یا زوم هستند. این لنزها فاصله کانونی بلندی دارند‌.  لنز ۲۰۰-۷۰ با دیافراگم ۲/۸ در هر دو برند کانن و نیکون بهترین گزینه برای عکاسی تبلیغاتی هستند. با این لنز به راحتی می‌توانید عکس‌های بسیار زیبا و خلاقانه را با عمق میدان کم بگیرید. همچنین با این لنز می‌توان عکس‌های انتزاعی از بخشی از تیزرهای تبلیغاتی تهیه کرد. چنین تصاویری کاربرد بسیاری در طراحی کاتالوگ و پوسترهای تبلیغاتی دارند‌.

نورپردازی عکاسی تبلیغاتی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی وسایل نورپردازی است برخی از این تجهیزات برای استفاده عمومی و برخی دیگر دارای قابلیت استفاده برای عکاسی حرفه، تبلیغاتی و صنعتی هستند. با استفاده از تجهیزات نورپردازی زیر می‌توانید عکاسی تبلیغاتی انجام دهید.

  • حداقل ۲ شاخه فلاش استودیویی با قدرت ۲۵۰ ژول
  • سه پایه نور به تعداد فلاش‌ها
  • رادیو فلاش
  • نورسنج
  • رفلکتور عکاسی
  • سافت باکس نور
  • اسنوت، کاسه استاندارد و بکگراند نور
  • خیمه یا چادر عکاسی

منابع نوری مصنوعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شوند. فلاش‌های استودیویی دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی هستند. شما می‌توانید برای عکاسی تبلیغاتی از فلاش‌های مقرون به نیز استفاده کنید. البته برای عکاسی حرفه‌ای تبلیغاتی، استفاده از فلاش‌های حرفه‌ای لازم است. در برخی موقعیت‌ها می‌توان از یک شاخه فلاش و یک رفلکتور استفاده کرد. این در حالی است که برخی دیگر از مواقع نیاز به چندین منبع نور فلاش برای خلق ایده‌های جدید دارید.

اسنوت، کاسه های فلاش، سافت باکس و رفلکتور ها از دیگر ابزارها جهت کنترل و فرم دادن نور هستند.

تجهیزات تکمیل کننده عکاسی تبلیغاتی

تجهیزات دیگری هم هستند که برای بهتر شدن و باکیفیت‌تر شدن عکاسی شما مورد نیاز است. برای آشنایی با این وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی به موارد زیر توجه کنید:

مانیتور یکی از ضروری‌ ترین تجهیزات در عکاسی تبلیغاتی

اگر عکاس حرفه‌ای تبلیغاتی هستید و می‌خواهید برای ابزار کارتان هزینه کنید، می‌بایست مانیتور را در لیست خرید خود قرار دهید. چرا که مانیتور کالیبره‌شده با وضوح بالا در واقع ابزاری است که همیشه برای ویرایش تصاویر و نشان دادن گالری نمونه کارهایتان به مشتری به آن نیاز دارید. بدون داشتن مانیتور برای انتخاب تصاویر، اطمینان از رنگ و طرح و وضوح تصاویر با مشکل مواجه می‌شوید. برای حرفه‌ای‌تر شدن خرید مانیتور را فراموش نکنید.

هارد اکسترنال

بدون داشتن هارد، عملا شما یک عکاس حرفه‌ای نیستید. با گم شدن هارد چگونه می‌خواهید نمونه کارهایتان را برای مشتریان به نمایش بگذارید. با گم شدن هارد اکسترنال در حقیقت سابقه کاری‌تان از دست می‌رود. برای جلوگیری از این‌کار بهتر است چند نسخه پشتیبان از کارهای خود تهیه کنید. با روش‌های زیر می‌توان نسخه پشتیبان تهیه کرد:

  • ذخیره یک مجموعه از عکس‌ها در رایانه خود
  • ذخیره دو مجموعه از عکس‌ها در هارد دیسک پشتیبان
  • ذخیره در مکان‌های جداگانه در هارد دیسک‌های پشتیبان
  • خرید هارد دیسک با حداقل 2 ترابایت

هارد دیسک‌های پشتیبان در واقع یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شوند. هر چه سریع‌تر باید این محصول را در لیست خرید خود قرار دهید.

کارت حافظه

قبل از خرید دوربین می‌بایست به امکان ساپورت کارت حافظه توسط دوربین توجه داشته باشید. دوربینی که هر دو کارت SD و CF را پشتیبانی کند، یکی از برترین وسایل مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی است. البته باید بدانید که از نظر کیفیت این دو کارت حافظه تفاوتی با هم ندارند و اختلاف آن‌ها بر سر سایز یا اندازه آن‌ها است. کارت‌های SD دارای امکان ذخیره سازی تصاویر تبلیغاتی هستند. قبل از خرید می‌بایست به نکات زیر توجه داشته باشید:

  •  میزان سرعت خواندن و نوشتن
  • مقدار فضای ذخیره‌سازی
  • خرید کارتی با حافظه حداقل 64 گیگابایت

دسته باتری

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی، دسته باتری بوده که کار شما را راحت‌تر می‌کند. یک دستگیره باتری می‌تواند به پایین دوربین شما متصل شده و چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دهد. قابلیت افزایش عمر باتری بدون تعویض باتری: با داشتن این تجهیز می‌توانید چندین باتری را داخل آن بگذارید. با این‌کار دوربین شما مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد. بالا بردن سرعت در عکسبرداری پشت‌سرهم و پیوسته: این مزیت برایتان بوجود می‌آید که البته به نوع دوربینتان هم بستگی دارد. امکان انجام کارهای ترکیبی: دستگیره‌های باتری یک دکمه شاتر اضافی دارند. این آپشن باعث می‌شود تا بتوانید دوربین را به سرعت به طرفین چرخانده و در یک لحظه عکس‌های عمودی بگیرید.

باتری‌ ها

اگر عکاسی شغل اول شماست و مدام در حال عکاسی هستید، بهتر است بدانید ممکن است باتری شما خیلی زود تمام شود و شما را دچار مشکل کند. دقت داشته باشید که بین ثبت تصاویر، شرایط شارژ آن وجود ندارد. برای جلوگیری از ایجاد مشکل می‌بایست خرید چندین باتری را در لیست وسایل مورد نیاز برای عکاسی حرفه‌ای قرار دهید تا در عملکرد شما تاثیر منفی نداشته باشد. البته می‌بایست باتری‌های با کیفیتی تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی در روتوند

تمامی وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی در فروشگاه معتبر روتوند موجود است. شما می‌توانید این وسایل را با کیفیت بسیار یالا و قیمت استثنایی تهیه کنید. این برند با تلاش‌های بسیار زیادی توانسته خوش بدرخشد و رضایت مشتریان را جلب کند. یکی دیگر از تجهیزاتی که برای عکاسی تبلیغاتی به آن نیاز دارید، بکگراند است. بکگراند باعث می‌شود تا عکس‌های زیباتری از محصولات مشتریان خود بگیرید. همچنین داشتن بکگراند می‌تواند به نورپردازی کمک زیادی کند. همچنین با خرید این تجهیز باعث می‌شود تا مخاطبان فقط روی محصول تمرکز کنند و نه آیتم‌های دیگری که در تصویر وجود دارد. شما با کیفیت‌ترین بک گراند ها را می‌توانید فقط در روتوند پیدا کنید.

نتیجه گیری

تجهیزاتی مانند دوربین، لنز، بک‌گراند، سه پایه و باتری باکیفیت برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری هستند. هنگام خرید وسایل مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی می‌بایست نکاتی را مد نظر قرار دهید. به طور مثال هنگام خرید دوربین عکاسی می‌بایست به این توجه داشته باشید که قرار است عکس‌ها چاپ شوند یا خیر. همچنین لنزهای عکاسی در نوع پرایم و تله یا زوم قابل خریداری هستند. در صورت خرید این تجهیزات ضروری از فروشگاه‌ معتبری مانند روتوند با مشکلات عمده هنگام عکاسی مواجه نمی‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *